fbpx

Veelgestelde vragen (FAQ)

Heb je een vraag? Bekijk dan eerst deze veelgestelde vragen. Zit je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.

Veelgestelde vragen van huurders

Voordelen huren via Rebid

Bij Rebid kun je een huurprijs voorstel plaatsen voor een woning die jij wilt huren. Op deze manier heb jij invloed op of jij de nieuwe huurder wordt.

Het proces van het plaatsen van een voorstel is volledig transparant, je ziet altijd (afgeschermd) wie en voor welk bedrag er nog meer geïnteresseerd is.

Omdat wij zo veel mogelijk van het verhuurproces hebben gedigitaliseerd is het vinden van de juiste huurwoning op Rebid snel en gemakkelijk.

Interesse tonen, een bezichtiging plannen of een maandhuur voorstellen op woningen is gratis voor de eerste 5 woningen.

Om een huurprijs te kunnen voorstellen heb je credits. Zodra je een account aanmaakt krijg je er 5 gratis. Hiermee kun je onbeperkt voorstellen plaatsen op 5 verschillende huizen.

Na de eerste 5 huizen kun je credits aanschaffen. Een credit kost tussen de €3,85 en €5,00 (afhankelijk van hoeveel credits je koopt).

Het huren via Rebid is verder gratis. Er worden nooit overige, administratiekosten of sleutelgelden in rekening gebracht.

Bezichtigen

In veel gevallen kun je een woning op afstand bezichtigingen middels een ‘video bezichtiging’.

Wij maken meestal een video van de woning tijdens de eerste bezichtiging. Zo kun jij vanuit het buitenland of op afstand de woning bekijken.

Wil je een ‘video bezichtiging’ aanvragen? Neem dan contact met ons op, via de pagina van de betreffende woning.

De woning wordt verhuurd door Rebid

Om je te kunnen aanmelden voor een bezichtiging, moet je een account aanmaken. Vervolgens kun je rechtsboven op de woningpagina jezelf aanmelden voor een bezichtigingsmoment.

De bezichtigingsmomenten worden altijd gepland op vaste data en tijdstippen.

De woning wordt verhuurd door een andere makelaar en/of door de eigenaar zelf

Als de woning wordt verhuurd door de eigenaar zelf en/of een andere makelaar (dit kun je zien bij ‘verhuurder informatie’), dan kun je rechtstreeks contact opnemen met de verhuurder om een bezichtiging in te plannen.

Heb je je aangemeld voor een bezichtiging en kun je niet meer aanwezig zijn? 

Meld je dan af via jouw dashboard in het tabblad ‘bezichtigingen’ door de knop naar ‘afmelden’ te schuiven.

Indien gewenst kun je je vervolgens ook weer aanmelden voor een andere datum.

Maandhuur voorstellen

Jazeker, een woning wordt altijd verhuurd na gunning van de verhuurder.

Met het voorstellen van een hogere maandhuur maak je wel meer kans, maar dit is zeker niet altijd de doorslaggevende factor. Er wordt op meerdere factoren een afweging gemaakt, waaronder type huurder en inkomen.

Op de pagina van een woning kun je jouw gewenste maandhuur voorstellen.

  • Je kan elke gewenste maandhuur voorstellen, vanaf de minimale huurprijs.
  • Je kan ook een lager bedrag invullen dan al is voorgesteld door anderen.
  • Je kan hetzelfde bedrag voorstellen als al door anderen is voorgesteld.
  • Het invullen van jouw voorstel kan in stappen van €25, bijvoorbeeld €1250 of €1275.
  • Is er een hoger voorstel gedaan? Je kan altijd een nieuw voorstel plaatsen.
  • Jouw voorstel is niet bindend, je bent niet verplicht om het huis te huren.

Je krijgt 1 gratis token bij het aanmaken van een account. Hiermee kun je een bezichtiging plannen voor één woning.

Middels ons token systeem zorgen we ervoor dat er alleen huurprijzen worden voorgesteld door huurders die oprechte interesse hebben in de woning. Ook zorgen wij hiermee dat alleen echt geïnteresseerden een bezichtiging kunnen boeken, zodat er voldoende plekken beschikbaar blijven.

Je kan extra tokens aanschaffen om meerdere bezichtigingen in te plannen, of upgraden naar een premium account zodat je onbeperkt kunt reageren.

Selectieproces

Als de termijn om de huurprijs voor te stellen verlopen is, wordt er door de verhuurder een huurder gekozen.

Je ontvangt binnen drie werkdagen na het sluiten van deze termijn een bericht of jij de nieuwe huurder bent geworden.

Als je de hoogste huurprijs hebt voorgesteld, heb je een grote kans om de nieuwe huurder te worden.

Echter, verhuur geschiedt altijd na gunning van de verhuurder. Het hoogste maandhuur voorstel is dus geen garantie om de nieuwe huurder te worden.

Er zijn gevallen waarbij de verhuurder niet kiest voor de persoon die de hoogste maandhuur heeft voorgesteld, maar op basis andere factoren een andere huurder selecteert.

Zodra je bent geselecteerd door de verhuurder ontvang je een e-mail met link naar een formulier waar jij alle persoonlijke gegevens in kan vullen en (beveiligd) kan uploaden.

Hierin wordt o.a. het volgende (per tekenende huurder) gevraagd:

  • NAW
  • Kort verhaal over jezelf
  • ID/Paspoort
  • Inkomensbewijs

Klik hier om naar het formulier te gaan:

Formulier

Contract

Zodra je geselecteerd bent door de verhuurder en alle persoonlijke gegevens hebt ingevuld via het ‘intake’ formulier, vindt er een huurderscheck plaats.

Is alles akkoord bevonden? Dan ontvang je binnen één werkdag het contract per e-mail.

Het contract zal door zowel jou als de verhuurder digitaal per Docusign worden getekend. Je ontvangt een digitaal getekend exemplaar zodra beide partijen getekend hebben.

Alle contracten worden online en digitaal getekend via Docusign. 

Je kunt jouw contract dus overal ter wereld ondertekenen. Je ontvangt tevens een digitaal exemplaar zodra het contract door alle partijen getekend is.

Overig

In jouw dashboard onder het tabblad ‘aanbevelingen’ kun je jouw voorkeuren wijzigen. 

Heb jij jouw voorkeuren gewijzigd? Dan ontvang jij per e-mail alleen nog bericht van woningen die binnen jouw voorkeuren vallen.

In hetzelfde gedeelte kun je jezelf ook afmelden voor aanbevelingen per e-mail.

Een onderhoud of reparatieverzoek dien je in via www.rebid.nl/onderhoud-reparatieverzoek.

Heb jij een gaslekkage, gesprongen waterleiding, elektrastoring (niet zelf op te lossen), acute liftstoring of brandschade? Bel dan het noodnummer +31850044967.

Veelgestelde vragen van verhuurders

Voordelen verhuren via Rebid

Niet verhuurd binnen 8 weken? Dan storten wij, onder voorwaarden, de ‘fee’ terug, wel zo eerlijk.

Lees op onze no cure no pay pagina alles over hoe no cure no pay bij Rebid werkt.

Bekijk de uitleg onze verhuurgarantie.

Alle potentiële huurders stellen hun gewenste huurprijs voor, vanaf het door jou vooraf bepaalde minimum.

Zo heeft de huurder invloed of hij/zij de nieuwe huurder wordt en behaal jij het optimale rendement.

Volledige werkwijze lezen? Ga naar de ‘hoe werkt het’ pagina.

Bij Rebid kun je kiezen voor een eenmalig vast bedrag per verhuur of een maandelijks bedrag. 

1. Vaste prijs

Wij hanteren een vaste prijs van €950 (ex BTW) voor het aanbieden van een woning via Rebid.nl.

Voor deze prijs verzorgen wij het gehele verhuurproces, van woningpresentatie tot bezichtigingen, contracten en de incheck.

Voor €49 per maand doen wij ook het technische en financiële beheer.

2. Full-service abonnement

Voor €99 per maand (ex BTW) verzorgen wij de full-service verhuur, het technische beheer en financiële beheer. Heb je meer dan 20 woningen? Neem dan contact op voor een prijs op maat.

Optioneel

Fotografie | €125
Inmeten & digitale plattegrond | €125 
360° Graden Tour | €100
Video | €100
3D Model | €200

Benieuwd naar voorbeelden van onze extra opties? Klik hier.

Via Rebid.nl verhuren wij jouw woning gemiddeld binnen 9 dagen vanaf het moment dat een woning op ons platform wordt aangeboden.

92% van alle woningen wordt binnen 14 dagen verhuurd.

Wij bereiken potentiële huurders via o.a.:

  • Ons eigen platform Rebid.nl.
  • Social media kanalen zoals Facebook en Instagram (pagina’s en campagnes)
  • Samenwerkingen met relocators
  • Andere platformen zoals Funda.nl en Pararius.nl

Hoe werkt het?

Je kan zelf een woning plaatsen door een ‘verhuurders account’ aan te maken en rechtsboven op ‘pand aanmelden’ te klikken.

Wil je dat wij jouw woning plaatsen en/of een compleet portfolio beheren? Neem dan contact met ons op.

Nee, verhuur geschiedt altijd na gunning van de verhuurder.

Op basis van jouw criteria stellen wij de ideale kandidaat aan jou voor. Niet akkoord? Dan stellen wij jou een nieuwe kandidaat voor.

Weet jij niet welke maandhuur jij voor jouw woning wilt vragen? Dan kunnen wij jou hierin adviseren.

Op basis van de huidige markt en onze eigen data maken wij een vergelijk om jou een goede minimale huurprijs te kunnen adviseren.

Bij Rebid werkt het als volgt, hoe lager de ‘start prijs’, hoe meer animo. Een te lage huurprijs zal zichzelf meestal corrigeren naar de daadwerkelijke marktprijs. Een te hoge huurprijs kan resulteren in weinig of geen reacties.

De meeste woningen staan 7 tot 14 dagen te huur.

Je kunt zelf kiezen hoe lang jouw woning te huur staat.

Beheren wij jouw portfolio? Dan schatten wij voor jou in welke termijn, 7 of 14 dagen, het meest geschikt is voor de desbetreffende huurwoning.

Geen zorgen, een woning kan oneindig (voor dezelfde prijs) opnieuw geplaatst worden tot een huurder is gevonden.

De meest voorkomende redenen waarom een huis niet binnen 14 dagen verhuurd wordt:

  • De minimale huurprijs is te hoog t.o.v. de huidige marktwaarde
  • De woningpresentatie, zoals fotografie, is ondermaats (komt voor indien de woningpresentatie niet door ons gemaakt is).
  • Het object ligt in een bovengemiddeld prijssegment. Wat bovengemiddeld is, verschilt per stad/dorp.

Bezichtigingen, in- & uitchecks

Wij plannen initieel twee bezichtigingsmomenten in waarbij kandidaten de woning kunnen bezichtigen.

Kan een kandidaat er niet bij zijn? Dan krijgen ze van ons een video om een goede indruk te krijgen van de woning.

Jazeker. Wij nemen met jouw toestemming contact op met de huidige bewoners zodat wij bezichtigingen kunnen verzorgen met huurders in de woning.

Door bezichtigingen te verzorgen wanneer de huidige huurder nog in de woning aanwezig is, verspoedigen wij het huurproces en minimaliseren wij de kans op leegstand.

Dit verschilt per situatie. Tijdens de intake geef jij aan hoe wij de woning kunnen betreden.

Is de woning bewoond? Dan spreken wij vaak rechtstreeks met de bewoners af dat zij voor ons openen op een moment dat het hun schikt.

Is de woning leeg? Dan geef jij tijdens de intake de locatie aan waar wij de sleutels kunnen ophalen.

Indien gewenst, kunnen wij de uitcheck van de huidige huurder verzorgen.

  1. Wij spreken met de huidige huurder een moment af waarbij wij langs zullen komen voor de uitcheck.
  2. Een van onze medewerkers loopt het appartement door en controleert deze grondig.

    Overal wordt een foto van gemaakt en eventuele gebreken worden beschreven in het inspectierapport.

  3. Jij ontvangt een volledig digitaal rapport, inclusief foto’s van eventuele gebreken.

Wij verzorgen de incheck van de nieuwe huurder.

  1. Wij spreken met de nieuwe huurder een moment af bij de woning waar wij de incheck zullen doen.
  2. Een van onze medewerkers loopt het appartement door en controleert deze grondig.


    Overal wordt een foto van gemaakt en eventuele gebreken worden beschreven in het inspectierapport.

  3. Jij ontvangt na de incheck een volledig digitaal rapport, inclusief foto’s van eventuele gebreken.
  4. Nadat het rapport is getekend door de nieuwe huurder, worden de sleutels overgedragen. 

Het inspectierapport stellen wij digitaal op. De staat en aandachtspunten van de woning worden hierin uitgebreid beschreven.

Nadat een inspectierapport is opgesteld en door de huurder is ondertekend, ontvang je een digitaal exemplaar per e-mail.

Selectie & contracten

Alle potentië huurders worden door onze medewerkers grondig gescreend, vóór wij de kandidaten aan jou voorstellen. 

Screening gebeurt o.a. door het analyseren van online profielen, inkomen en referenties.

Verhuur vindt alleen plaats na gunning van de verhuurder. Jij bepaalt dus uiteindelijk altijd wie er in jouw woning komt.

Wij maken een voorselectie en stellen op basis van een grondige screening de beste kandidaat aan jou voor. Niet akkoord? Dan stellen we een nieuwe kandidaat voor.

Rebid maakt gebruik van het ROZ-model huurcontract voor woonruimte. 

Het is ook mogelijk je eigen huurcontract te gebruiken. Het contract voegen wij toe aan je account en hanteren deze voor jouw nieuwe huurders. 

Alle contracten worden online en digitaal getekend via Docusign. 

Je kunt jouw contract dus overal ter wereld ondertekenen. Je ontvangt tevens een digitaal exemplaar zodra het contract door alle partijen getekend is.

Verhuur je voor de eerste keer een woning via Rebid.nl? Dan vragen wij jou vóór het tekenen van de gegevens in het onderstaande formulier in te sturen:

Formulier contractgegevens verhuurder

Chat openen
1
Hulp nodig?
Heb je vragen? Stel ze hier. Wij helpen jou graag via Whatsapp.