fbpx

Stroomstoring

Heb je geen stroom? Het is handig om te weten of u de enige bent. Als de hele straat of het hele gebouw geen stroom heeft dan kun je het beste contact opnemen met de netbeheerder. Lees dan eerst onderstaand hoe je een stroomstoring zelf kunt oplossen.

De website https://www.gasenstroomstoringen.nl/ informeert je over stroomstoringen in uw buurt.

Je kan ook contact opnemen met het Nationaal storingsnummer gas en stroom via 0800-9009.

Ben je de enige met stroomuitval?

Het kan zijn dat een van jouw apparaten kortsluiting heeft gemaakt. Om de oorzaak van de kortsluiting te vinden, adviseren wij om eerst zelf de stekkerproef uit te voeren. Daarmee voorkomt je onnodige kosten. Als onze monteur namelijk concludeert dat de storing wordt veroorzaakt door één van jouw apparaten dan zijn de kosten voor jou.  

Kun je de oorzaak zelf niet vinden en blijft de stroomstoring aanhouden?

Als je er zeker van bent dat er geen sprake is van kortsluiting, overbelasting, een probleem in de installatie of een algemene stroomstoring, dien dan een reparatieverzoek in.

Wanneer één van deze zaken toch de storing veroorzaakt, worden de kosten aan jou in rekening gebracht. Bij het maken van een afspraak ga je hiermee akkoord.

Inhoud

Hoe voer ik de stekkerproef uit?

Met de stekkerproef controleert je of één van jouw apparaten kortsluiting veroorzaakt. Volg hiervoor de volgende stappen:

1. Schakel alle groepen in de meterkast uit (schakelaars naar beneden);

2. Haal in de hele woning alle stekkers uit de stopcontacten (denk ook aan de CV en verlengsnoeren);

3. Als de aardlekschakelaar was uitgesprongen, schakel deze weer in;

4. Schakel de groepen in uw meterkast opnieuw in;

5. Doe nu alle stekkers één voor één weer in het stopcontact en zet daarbij ook de apparaten één voor één aan. Wacht tot het apparaat automatisch aanslaat voordat je verder gaat met het volgende apparaat.

6. Valt de aardlekschakelaar opnieuw uit op het moment dat u een stekker in het stopcontact steekt of een apparaat aanzet? Dan is dit de oorzaak van de storing. Zorg voor reparatie of vervanging van dit apparaat.

Ik heb geen defect apparaat gevonden, wat zijn andere mogelijke oorzaken?

Overbelasting

Heb je teveel apparaten tegelijkertijd aan op één groep, dan kan de groep door overbelasting doorslaan. Ook kan de bedrading (van bv. stopcontact) doorbranden of smelten. Zorg dat er niet veel apparaten die veel stroom gebruiken tegelijkertijd aan staan.

Probleem in installatie

Draait het wieltje in de groepenkast niet? Neem dan contact op met jouw netbeheerder.

Nieuwste artikelen

Woning huren?

Is iets aan dit artikel nog niet helemaal duidelijk of ontbreekt er wat? Laat een opmerking achter.

Hendrik van Amerongen
Lees verder
Samen met mijn vriendin ons eerste huis gehuurd via Rebid! We waren er direct bij zodra de datum voor bezichtiging bekend werd, en hebben meteen het hoogste voorstel gedaan. Het werd ons door de eigenaar gegund, bedankt!
Liselotte Kramer
Lees verder
Samen met 3 vriendinnen een prachtig huis gevonden om te delen via jullie site! We waren de op een na hoogste bieder maar werden het toch!! We zijn ook nog geholpen met onze gas water en licht aansluiting, geweldig!
Dries rooij
Lees verder
Wat een systeem, zo fijn na meerdere keren met meer dan 20 man bezichtigd te hebben. Eindelijk een keer wat innovatiefs!
James Bennet
Lees verder
I started working for Tommy Hilfiger and needed a place ASAP. My relocator told me about your site. I was able to find a place within a week, amazing. Since I lived in London, didn't need to visit the place in order to rent.
Jeanine en Erik
Lees verder
Geweldige site! Wel een beetje spannend of ons voorstel genoeg was, maar gelukkig zijn we het geworden.
Emily Taylor
Lees verder
Lived in Amsterdam for two years and in my search for a new apartment i stumbled upon your site. Wat a great way to rent an apartment, also they took care of everything regarding utilities during the checkin.
Roberto Lopez
Lees verder
Found an apartment for me and my friend, it was arranged within one week, from our viewing up until checkin, amazing.
Madelon Van Vliet
Lees verder
We hadden budget, maar konden nergens binnenkomen. Via jullie site is het eindelijk gelukt, dit werkt top. Na 4 maanden op zoek te zijn geweest binnen 2 weken een woning via jullie site. We zijn jullie erg dankbaar!
Previous
Next
Chat openen
1
Hulp nodig?
Heb je vragen? Stel ze hier. Wij helpen jou graag via Whatsapp.